Godmorning and godnight, it's gonna be alright

Oh vad jobbigt det är att ligga vaken men tänka att man vill sova..
Har kollat igenom tusen youtube klipp, lyssnat på musik, läst gamla tidningar men inget tycks hjälpa. Här ligger jag, helt själv i mörkret och kan verkligen inte sova.
Det kan nog vara för att jag inte tycker om att sova själv i huset. Jag överanalyserar allt jag hör, både utanför och inomhus. Små knarr blir fotsteg i min hjärna. Bilar som kör förbi blir till svarta skåpbilar med stora biffiga killar med knivar som ska komma in och kidnappa mig. Blåsten blir till män som står på altanen och försöker bryta sig in. Jag kan verkligen inte sova! Jag svettas som en idiot och jag tänker verkligen inte gå ut ur detta rum för ens det är morgon. Hur kissenödig jag än är!

På riktigt så är jag riktigt riktigt rädd! (ta tre djupa andetag bea!)

Okej, nej förlåt! Jag vet, jag är en kyckling, en riktigt töntig kyckling, men nej jag gillar inte att vara ensam. Bara ibland.
Jag som trodde det skulle bli så skönt att inte vakna av att barnen äter frukost tidigt på morgonen. Men nej, det är så sjukt jobbigt att det är så tyst i huset hela tiden. Jag lovar jag ska försöka att inte vara så paranoid...

But hey, Godmorning and godnight, it's gonna be alright!

Ja visst är det så!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0