what did you say?

Juuli har precis åkt hem och nu sitter jag här själv och lyssnar på musik.
Vi såg filmen "People like Us" som vi båda har velat se länge (Inte bara för att Chris Pine är sjukt snygg, utan också för att filmen verkade intressant). Den visade sig vara helt okej bra ändå! 

Mitt under filmen börjar Juuli prata finska med mig och ni vet ju hur det låter: "Piknanokii likkämäni neinimen" (typ) 
Jag fattade ingenting och bara satt och kollade på henne för jag trodde hon hade sagt något på engelska. Hon kollade på mig och förstod inte riktigt varför jag inte svarade. Sen till slut sa jag: What did you say?
Inte för ens då inser hon att hon har pratat finska med mig som hon brister ut i ett gappflabb. Haha så himla kul!
Det är inte alltid lätt att ha kompisar med annat språk, men kul är det!

Nu ska jag alldels strax sova! Lite sovmorgon imorgon blir det nog innan jag åker till gymmet. Börjar inte jobba för ens 12:30 men sen jobbar jag till 10 PM. Det ska nog gå galant ska ni se!

Vi höres och synes! 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Hur är de med orkangrejen hos er? Vet inte om de överdriver som de alltid verkar göra, ville bara kolla så du är okej :) pussar på dig bea!!

Svar: Den är på väg hit. Men kommer troligtvis inte inträffa för ens på tisdag / onsdag. Men än så länge lever jag haha ;)
PUSS på dig monika!
beatrice

2012-10-27 @ 01:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0