Sandy - the hurricane

Jajamen, en Hurricane är påväg mot oss. Och som sagt ni vet hur amerikanare är här. De gör allting lite värre än vad det faktiskt är. Men denna gång kan jag väl kanske hålla med att det är bäst att göra sig beredd.

Alla el ledningar i USA hänger ovanför marken till skillnad mot Sverige där vi gräver ner (de flesta) Där av kommer denna Hurricane att antagligen blåsa ner massor med träd på alla ledningar och göra att många människor kommer bli drabbade och bli utan el i någon vecka eller liknande. 

Imorgon och söndag kommer nog de flesta åka till affären och bunkra upp med vatten och mat i huset "just in case" man bli fast i sitt hus. Tror nog att våran familj också kommer göra det eftersom vi faktiskt bor ganska "illa" till med massor av träd osv. Vi kommer antagligen bli av med el och kanske vatten. 
Det ska bli spännande på något sätt, men det kommer jag nog inte säga när vi sitter i mörkret sen utan värme och vatten! Men det är lite häftigt måste jag säga!

Sen vet man ju inte, det kanske är så att det överdriver nu igen (som med tornadon), men det är bara att vänta och se. Jag har inga förväntningar! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0