tuesday

Från 8-6 blev det jobb! 
Körde Maddox till skolan och hem igen med Liam. Vi pusslade och spelade spel innan det var dags att åka till library. Där var det story-time. Amerikanare är så himla engagerade hela tiden så det var faktiskt riktigt bra. 

Vi åkte hem för att få lite lunch i magen innan vi åkte och hämtade upp Maddox vid bussen. Hem igen för att han skulle få lunch och för att spela några spel och pussla tillsammans. 

Tillbaka till Library för att Maddox skulle få gå på sin story-time. Det var väldigt uppskattat från hans sida. Han tyckte det var super kul! Vi fixade äntligen ett lånekort till Maddox och han var jätte stolt över det!

Vi åkte hem och vi målade sedan i 1 1/2 timme innan det var dags att göra middag. 

Nu ikväll har jag varit iväg på sånglektion. Min kära vän Lina joinade gruppen idag. Alltid skönt att ha någon där som förstår och som man kan skratta med! 

På sång lektionen idag fick jag reda på (av någon konstig anledning) att när man gäspar så stannar allting i kroppen för en promillesekund (eller liknande). Det betyder alltså att om jag skulle gå på toa och kissa och gäspar samtidigt så ska det helt plötsligt bli ett uppehåll? Någon som har provat detta? HA! Konstigaste frågan någonsin, jag vet, men nej? Kan det vara så? Måste nästan prova bara för det!
En annan sak jag fick reda på är varför Amerikanare säger God Bless you när man nyser. Det är tydligen en gammal sed och att förr i tiden när man nös så trodde man att man förlorade en liten del av sin själv. Där av sa man God Bless you. 

Intressant att jag lär mig sånt här där när jag egentligen är där för att sjunga haha. Men men, det är ju kul det med!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0