Thanksgiving

Onsdagen hände inget speciellt. Hade en vanlig dag med barnen med playdate på eftermiddagen med Jaque! 
På kvällen åkte jag hem till Amanda där även Ida var. Vi tre skulle egentligen sett skräckfilm men innan vi hade babblat klart om allting så var klockan för mycket för att på börja en. Så istället fastnade vi framför youtube. 



Torsdag = Thanksgiving här i USA. 
Vi började morgonen med att åka till grandma Mickey (Ryans farmor) för att äta thanksgiving lunch där. Hela familjen var samlad och det var väldigt mysigt faktiskt. 
Innan vi började äta fick jag läsa en bön inför hela släkten på svenska då det tydligen är en tradition varje thanksgiving.Var ju lite små roligt att alla satt där helt knäpp tysta och kollade på mig medans jag läste. Haha! 

Vi åt så mycket mat så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Och när vi var klara så var jag tvungen att pröva alla olika pajer som Mickey hade gjort. Riktigt gott, men riktigt mycket!

Kvällen spenderade vi här hemma, fortfarande utan tv och internet. Så vi satt nere i vardagsrummet och pratade och planerade samtidigt som vi lyssnade på football på radion. Väldigt mysig kväll!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0