huuum..

Den stora frågan om hur besticken ska ställas i ett diskställ...
Det verkar som att de flesta av er ställer besticken uppåt. 

Fick frågan vad jag själv gör...
Jo, mitt svar är att jag ställer de alltid neråt. Varför? Jo för när jag lägger ner det i disken blir jag kladdig om fingarna (okej, nej så mycket smuts har jag väl inte kvar på besticken, men nästan) och måste då hålla på att skrubba av och tvätta händerna extra noga efter jag är klar. När disken sedan är färdig torkad/klar så är det bekvämare för mig att ta upp ändan och lägga det i en hög i handen och sedan gå till besticklådan. Om det skulle vara vänt åt andra hållet skulle jag behöva vara tvungen att försiktigt plocka upp så jag inte sticker mig på gaffeln eller kniven. Sedan så tar jag ju i fronten när man plockar upp dom, där jag sedan ska äta och hur fräsht är det att ha smutsiga fingrar på rena bestick. Visst, så smutsiga fingrar har jag inte, men bara en tanke liksom! 

Så nu fick vi det världsproblemt ut ur världen, inget är ju rätt eller fel, ville bara höra era åsikter!
Och tack för att ni tog er tid att kommentera, måste varit väldigt ansträngande! HA! (Inte alls menat som en pik att ni är dåliga på att kommentera!) ;)


PUSS
 

Kommentarer
Postat av: världens bästa elin från Tyskland!

okej, men bara därför ska ja så klart kommentera! hah, jo ja håller med om att man sätter ned kniven med den vassa sidan neråt så att man inte gör sig illa liksom. men däremot sätter ja gaffeln med taggarna uppåt, tar liksom mindre plats då och man får i mer. haha dagens ilandsproblem verkligen! :)
btw babe, skype snart? PUSS

2012-11-15 @ 19:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0