For now, I'll close my eyes

Torsdag och fredag var det vanliga jobb dagar. Jag kände mig dock väldigt sjuk och stannade hemma så mycket som möjligt. 

Lördag morgon (11:30) kom Elin och hämtade upp mig. Vi åkte sedan till Walmart för att köpa hårfärg. Där efter hämtade vi upp Jennifer och sedan mötte vi upp Lina på Stop & Shop i Ridgefield. Vi handlade mat för hela dagen och sedan drog vi oss hem till Lina. 
Blev mat i mängder, skratt, och färgande av hår. 
Vi hade en så himla lyckad dag, men sedan fick vi snilleblixtar en plan att gå ut i NYC. Vi fick skjuts av Tove till stationen och när vi kom dit inser vi att nästa tåg inte går för ens om 1 1/2 timme. På väg ner igen för att leta taxi ramlar Lina och stukar armen + tappar klacken på skon. 
Mina (linas) skor var redan helt trasiga. Så där går vi, 4 stylade tjejer, en med ett par lånade strumpor och en med en stukad arm och en klack på ena skon. 

I bilen på vägen hem ringer Jennifer med besked som jag först trodde jag hörde fel på grund av dålig kontakt. 
När vi kommer hem ringer jag genast upp Jennifer igen och hör att något är fel. Sedan säger hon de där orden som gjorde så ont. Det gjorde ont för jag kände så för Jennifers skull.
Hennes lilla syster finns inte längre och jag kan inte förstå den smärtan hon måste ha just nu! Det enda jag vet är hur stark Jennifer är. Jag vet att du klarar dig igenom det här, och du vet att jag alltid finns vid din sida, i vått och torrt. <3

 

















Kommentarer
Postat av: Cornelia

Stort stöd till Jennifer och hennes familj. Beklagar sorgen djupt.

P.S (inte för att vara okänslig) Kan du tipsa om några bra au-pair bloggar? Kramar

Svar: De Au Pair bloggar jag läser är de som jag har som länkar på sidan av min blogg, :)Kram!
beatrice

2012-11-12 @ 20:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0