after the storm

Vaknade upp vid 8:30 och gick ner till barnen och Keith. 
Jonna, Ryan och Paula hade åkt till jobbet så jag var själv hemma med barnen och Keith. 
Vi har faktiskt inte gjort så mycket idag utan mer försökt sysselsätta oss med minsta lilla.
Efter att ha ätit lite lunch åkte vi ner till Old Saybrook och beach houset för att göra lite ärenden osv. Vi såg alla träd och ledningar som var nere och det såg ju inte jätte kul ut, men jag trodde nog det skulle se värre ut!

Ikväll har barnen och jag karvat pumpa och kollat film. Ganska mysigt har vi ändå haft det tycker jag! Senare på kvällen kom Jonna och hämtade oss och vi åkte till Erica och Keith (som har strömm) för att bo här under några dagar. Ryan kom hit innan oss.

Vi vet inte hur länge vi blir kvar, men garaget ser inte bra ut! Tre träd, (TRE!!) ligger på garaget och har antaligen krossat båda bilarna (som vi ställde in för att det skulle vara säkrare). Jonna sa även att de låg ledningar vid huset, så det är ju absolut inte säkert. 
Även fast alla andra i området kommer få tillbaka sin el, kommer ju inte vi få det eftersom våra ledningar ligger på marken. Och inte kan vi bo där heller, för det är ju inte säkert + att det blir kallt!

Det ironiska i det här var att både Jonna och jag sa "hejdå" till bilarna innan vi åkte och pratade om vilket av träden som kommer ramla ner, fast mest på skämt. Inte trodde vi att de skulle bli verklighet. Huvudsaken är iallafall att alla vi klarade oss!

Just nu vet vi inte riktigt hur vi ska lösa detta, kanske stannar här ett tag, eller tar in på hotell. Vi har ingenaning..Kanske kan vi inte flytta in där igen för ens vi flyttar till det nya huset! Vi får se helt enkelt! Allting kommer ju lösa sig, men det är så mycket extra arbete nu tråkigt nog!


Ni som sett bilder från beach houset förut vet att vattnet inte brukar vara så här högt upp..




Sanden på gatan är från havet, ännu längre upp på gatan fanns det mer..




Min söta pumpa


Min, Liams & Maddox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0