It's not perfect all the time

Ibland folk, ibland är det jobbigt. Den här veckan måste nog ändå varit jobbigast hitills.

x Barnen har inte varit på sitt bästa humör. Självklart förstår jag att de också kan ha sina dåliga dagar. Men den här veckan har i vilket fall som helst varit jobbig. Trots det så tycker jag om dom så grymt mycket ändå!

x Jag har inte kunnat prata med Patrik! Han lämnade in sin mobil förra veckan då den är helt sprucken och trasig. Hans dator funkar inte med micken så vi kunde heller inte skypa. Det blir lite halvt psykiskt påfrestande när man inte kan prata när man vill! Så istället har vi skrivit små meddelande på facebook. Känns ju jätte kul...
 
x Jag har spenderat alldeles för mycket pengar från min lön så har nu bara 3 dollar på kontot. (Jaja mamma! Jag ska börja spara...snart..) Fick därför använda mitt svenska kort lite i veckan vid krissituationer.
 
x Har börjat tänka på vad jag vill ta för kurser för mina 6 credits. Och jag kom fram till: jag har ingenaning om vad jag vill läsa...
 
x Skulle ha åkt till Six Flags idag, det blev inställt på grund av instabilt väder..Jag blev ledsen.
 
x Min toalett fick översvämmning härom dagen.
 
x Jag ramlade i duschen. Lyckat?
x Jag fick långfinger av en bilist mitt i natten för att jag körde lagligt med ett barn i bilen!

Så folk, livet som au pair går inte som på räls. Skulle mer säga att den här veckan var tåget inte alls på rälsen, den var ute på ängen mitt i ingenstans.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Nästa vecka kommer bli bättre.. Ska berätta lite om en helgkurs jag funderat på, som du kanske vill med?:) Puss vännen <3

2012-08-06 @ 05:08:51
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0