18-19 april

På onsdag morgon tog jag och Patrik tåget in till NYC. Med lite föreningar av tåg osv kom vi fram runt 10 snåret. Vi tog då direkt taxin till vårat hotell (Hotel Pennsylvania) för att lämna våra väskor.
Där efter begav vi oss direkt till Empire State Building. Innan vi kom upp på toppen tog vi något som hette NY Skyride. Vi fick alltså sitta som i en simulator (vet inte ens om det heter så) och följa med när någon visade oss runt om i New York. Riktigt häftigt var det och ja det var väl värt de extra pengarna.

När vi sedan kände oss klara med det gick vi och åt lite mat samt köpte turistiga grejer. (I love NY tröja till exempel) Vi gick tillbaka till hotellet för att checka in och gå upp på rummet. Jag kände mig helt slut så jag somnade någon timme medans Patrik var ute och köpte ost, kex och chips.
Vi gjorde oss i ordning och gick sedan mot Times Square (tog endast 15 minuter att gå från hotellet) för att ta kort och shoppa lite kläder.

På vägen hem bestämde vi oss att gå in på en resturang som hette Ruby Tuesday och äta middag och det kan ha varit vårat bästa beslut under denna dag. Riktigt god mat och efterrätten var så sjukt god också! Dit går jag absolut igen!

På torsdag blev det inte mycket gjort. Vi stannade kvar på hotell rummet till klockan blev tolv (vi orkade inte gå och bära på våra väskor) och sedan checkade vi ut. Vi gick (GIIIICK!!) sedan till Grand Central för att vänta en timme på bussen som Patrik skulle ta till flygplatsen.
Det var riktigt jobbigt att säga hejdå där vid bussen och det kändes nästan värre att säga hejdå nu än första gången! Mina solglasögon fick sitta på hela vägen hem så ingen skulle se mina svullna och rödsprängda ögon efter alla tårar.

Dagarna i New York var alltså helt perfect!


Utsikt från ESB












Vilket vackert par! HA! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0