BUSSIBUSSAR

Jag glömde helt bort att berätta om barngympan idag.
Jag var tvungen att gå idag även fast jag kände mig dålig. Allting gick bra.
När jag och Elin sen skulle åka hem med bussen så sitter vi och väntar på den. När vi börjar se den reser vi oss upp och börjar plocka fram busskorten samtidigt som vi pratar. Vet ni vad bussjäklen gör? ÅKER FÖRBI!
Blev riktigt arg där och sparkade runt lite på marken. Efter en minut kommer det en buss där det står Ej I Trafik på. Han svänger in till våran busshållsplats och öppnar dörrarna och säger:
-Jag såg att ni blev omkörda nyss. Riktigt dålig stil av honom. Men ni kan få följa med mig, jag ska ändå till verkstaden så kan jag släppa av er i stan. Sätt er här framme bara.

SÅÅÅÅÅÅ himla gullig busskille! Vi behövde inte ens betala. Det gjorde lite min dag alltså! Så tack du kära busskille!



Alla busskillar/tjejer är inte så taskiga trots vad alla säger. Men endel är ju det ändå!
(Anledningen till att jag inte skriver busschaufför är för jag inte kan skriva det, så busskille/tjej blir det istället)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0