Österrike del 1

Den 14/2 är som vi alla vet Alla Hjärtans Dag. I år, blev den inte så värst romantisk måste jag väll säga, och jag tror Patrik håller med. Vi började morgonen med att packa ihop oss i en bil som sedan körde oss till Leos Lekland. Där packade vi in våra saker i en buss och började våran resa på 22 timmar! Inte så romantiskt, nej, men riktigt kul.
Med på bussen fanns även min syster, pappa och många av våra gamla familjekompisar + mycket nytt folk.
 
Buss är faktiskt helt okej att åka om man har roligt sällskap, men 22 timmar kändes som en evighet. Och med 4 timmars sömn gick de inte snabbare. Men vi tog oss igenom det och kom fram lördag morgonen där efter till hotellet som just hade öppnat frukost buffén. Smakade riktigt gott!
1 och 1/2 timme senare var alla redo för backen. In i bussen igen och åkte runt 10 minuter innan vi kom fram. Underbar dag med mycket sol, bra skidåkning och trevliga människor!

Trotts att alla var helt slut efter den långa resan och en hel dag i backen, beslutade vi oss alla ändå för att åka till Zell am see för att se hur utelivet var där på kvällen. Och FY TUSAN, vad äckligt det var. Alltså inte själva klubbarna, men all rök. Hur kan de ens vara lagligt att stå mitt på dansgolvet med en cigarett i handen?? En fimpade till och med i mitt hår. (Tack för den mongo) Tyckte det var riktigt vidrigt faktiskt.
Efter att klockan hade slagit 3 tog vi närmsta taxin tillbaka hem till hotellet. En rejäl dusch och alla kläder på vädring fick de bli.

En bra början på en mycket bra vecka!
 













 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0