och så tog jag med helg.

Idag var sista dagen för denna vecka. Nu är jag långledig enda fram till Tisdag och då ska jag vara självgående! Hoppas innerligt att det går bra.

Han killen som jag går med just nu som lär mig saker ska på semester nästa vecka vilket gör att jag tar över hans sysslor.
Hursom, vi satt under rasten som vanligt vid köket och pratade. Han berättade hela hans livshistoria hur han kom till Sverige, hur han hade sett hans kompis fått en bomb på sig osv.
Han jobbar och sliter så mycket han kan och sedan ger han massor av pengar till sin familj så de ska kunna klara sig ifrån kriget.
Han har inte sett sin familj på 16 år och nu ska han hem på semester. Helt sjukt!

All credd till den killen som är så stark och bara klarar sig på egen hand vid 17 års ålder i flera länder där han inte förstår språket.

Vet inte vad jag ville ha sagt med det här inlägget men det är en himla orättvis värld vi lever i.

Godnatt!

Onsdag

Tjenamors på er!
Ligger just nu ganska så utslagen i soffan samtidigt som jag små tittar på halv åtta hos mig reprisen.

Det rullar på på jobbet och alla är väldigt trevliga och snälla!
Det bästa av allt är att man får hotell frukost och hotell lunch varje dag!! Jag klagar då inte!

Snart ska jag bege mig mot barngympan, men först ska jag pussa på min sambo!!

Helt slut

Första dagen på jobbet gick jätte bra! Fick massor beröm och peppning.
Just nu kommer jag jobba väldigt mycket inom städ på hotell rum, i lokaler och fixa inför konferens!
Senare kommer jag även börja jobba inom reception! Och det är ju det jag vill, men man måste ju jobba sig uppåt!

Direkt efter ett 8 timmars pass var det dags för barngympa!
Nu är jag helt slut och ska sova för imorgon väntar ett pass från 05:30-14:30 och sedan fika med en efterlängtad Elin!

Puss!

Gekås

Tjena!
Här hänger vi idag!

the impossible

Har precis sett klart "The Impossible" med Patrik. För er som inte har sett den handlar det om en familj som reser till Thailand och är med under Tsunamin.
Jag stortjöt nog hela filmen. Så himla hemsk film, men ändå bra på något sett..

Nu ska jag bädda ner mig i sängen hos min fina pojkvän. Godnatt!

Yes, I got a job

Yes yes yes!!!
Jag har fått det där jobbet jag har gått och väntat på!
På måndag börjar jag jobba på hotell och idag svävar jag på små moln!
Livet är på topp igen!

Nytt nytt nytt

Vad tycks om den nya headern?
Kände att det var dags att byta nu när jag varit på svensk mark och som en icke au pair under några månader! Men visst blev de bra? Jag gillar den!
All credd till Matilda! Thank you!

TÄVS

Idag satt jag som på nålar hemma hos pappa när vi kollade på LHC matchen med honom och Patrik! Var väldigt nervös hela matchen! Och när jag blir nervös har jag tendens att skrika lite väl mycket, riva av mina naglar och proppa i mig mat. Kanske inte världens bästa kombination men men. Hur som så vann de och är nu vidare till semifinal! Så himla gött!
Jag är lycklig!

Tillsammans Är Vi Starka

(Bild från förr, förra matchen)

si och så

Det blir lite si och så med bloggandet som ni kanske har märkt. Men hoppas att ni förstår då jag inte har någon rutin på min vardag. Varje dag går åt till att söka jobb och ibland när man inte får den där intervjun som man verkligen ville ha blir man deppig och har inte ork till alls mycket.

Min vardag är inte lika rolig som den var i USA, där hände endå något roligt varje dag! Barnen gjorde min dag då. Nu får jag mera mina dagar gjorda av Patrik och min barngympa.

Nu tycker jag att vi alla håller tummarna för att ett företag hör av sig till mig imorgon!! *hoppas*

Åka lastbil

Nu ikväll följde jag med lite impulst på Patriks jobb! Eller ja, jag ska sitta här i lastbilen hela natten! Var inte trött när han skulle åka och jag hade ändå inget planerat imorgon så jag följde med!
Nu ska jag försöka vara lite social mot Patrik!
Hörs!

The fun beggings now!

Har pratat med min fina vän Jennifer nu ikväll!
Trotts att jag har varit hemma i Sverige i snart 2 månader så har vi ännu inte hunnit setts! Alltid har det varit något. Men snart hoppas vi att vi kan få till det!
För jag saknar den bruden ganska så mycket!

Puss massor av puss till dig!! <3

jobb...

I lördags var jag på en andra intervju. Det slutade med att jag satt i över två timmar hemma hos den här tjejen och pratade. Innan jag gick fick jag ett häfte med allt man ska tänka på när man jobbar där. (Ett tecken på att jag i princip fick jobbet) Hon sa att hon skulle tänka över lite under helgen och återkomma på måndag..
Idag ringde hon och erbjöd mig jobbet.
Har ännu inte tackat ja eller nej utan jag skulle återkomma denna vecka när jag vet mer om andra jobb som jag har sökt.

OH vad jooobbigt livet är ibland!

Gran Canaria part 3

Torsdag 7/3:

Eftersom jag dagen inna hade bränt mig rejält var det himla svårt att sova på natten. Inte skönt var det att ligga i solen heller. Så det blev skuggan ganska mycket för mig under dagen. Men det funkade det också! På kvällen åt vi lite snabbt och sedan såg vi en liten del av "Bamse Showen" som var på hotellet innan "Vuxen Showen" började. Jätte söta barn som uppträdde med gangnam style låten.
Vuxen showen var inte något att hänga i granen så vi gick upp och hängde på rummet i stället!

Söt gubbe!

Fredag 8/7:

Hann på morgonen ligga lite vid poolen innan bussen gick mot flygplatsen.
Resan hem var en pärs...I 3 rader framför oss satt 3 olika familjer med ungefär samma ålder på sina två barn. (1 år och 3 år) Från start till landning turades alla de här barnen om att skrika och gråta. Blev helt slut i huvudet även fast jag hade hörlurar med hög musik på hela tiden.
När vi kom fram till Norrköping stod Patrik där och tog emot oss. Väl här hemma fick vi mat hemma hos mamma och sedan gick jag och Patrik till Bishops Arms för att träffa hans arbetskompisar. Stannade där tills stängning och då gick vi hem!

Gran Canaria part 2

Måndag 4/3:

Vädret var sämst denna dag. Regn regn och åter regn. Vi bestämde då för att åka till ett mall. Stannade där i några timmar och jag fick med mig ett par jeans hem, en tvålpump och tandborste hållare till lägenheten! På kvällen åt vi kinesikt (eller thailänskt).

Annanas och glass Jennifer!!! :D

Tisdag 5/3:

Mammas födelsedag! Hon vaknade upp av att vi sjöng för henne och gav henne presenter på sängen.
Under dagen låg vi vid poolen och bara hade det gött. Jag smet iväg en snabbis för att hämta en tårta som jag hade beställt på ett café och sedan för att köpa champange. Vi överraskde mamma vid poolen med sång igen.
På kvällen åkte vi till en restaurang som låg i Playa de Ingle. Det var dock inte den restaurangen som hotellet hade ringt och bokat på men det fattade vi inte för ens efteråt. Maten var iallafall mycket god där och vi åt så himla mycket!
När vi kom tillbaka till hotellet fick vi förklarat att taxin hade kört oss till fel restaurang. Den som vi egentligen skulle ha åkt till hade fixat med jordgubbstårta och ett blomarrangemang. Det kändes lite tråkigt!!
Men jag tror nog mamma hade en bra födelsedag trotts allt!

Onsdag 6/3:

Jätte bra väder hela dagen vilket gjorde mig röd som en kräfta på vissa delar av kroppen..
På kvällen åkte vi till Playa De Ingle igen för att den här gången gå till rätt restaurang. Där fick vi mycket gratis drinkar, små plock och en jätte fin service. Helt plötsligt stängdes ljuset av i våran del av restaurangen och jag trodde direkt det var strömavbrott. Det visade sig sedan att hela personalen och kocken kom ut med en choklad tårta till mamma och alla sjöng för henne. Väldigt gulligt gjort!

Gran Canaria part 1

Vi är hemma på svensk mark nu igen! Vi kom hem fredags kväll och då stod Patrik där på Norrköpings flygplats och hämtade upp oss!

Resan var super bra. Vädret var lite sådär men vi hade en bra resa ändå!
Ska berätta lite kort om dagarna och visa bilder. Delar upp de i två inlägg för annars blir det så långa inlägg!

Fredag 1/3: Landade runt 12 (Spansk tid) och åkte sedan till hotellet. Packade upp våra saker på rummet och gick sedan iväg för att äta lite lunch. Eftermiddagen låg vi sedan en liten stund vid poolen och solade lite innan vi gled upp till rummet för att fixa oss. På kvällen åt vi på ett Steakhouse med super god mat och gott vin!

Lördag 2/3:
Vädret var sådär så vi bestämde oss för att ta en spa dag. Vi fick massage, badade bubbelpool, ångbastu, bastu. På eftermiddagen när solen började titta fram låg vi vid poolen tills kvällen!

Söndagen 3/3:
Låg vid poolen nästan hela dagen. Var väldigt blåsigt och lite molning men solen tog ju ändå! På kvällen blev det middag på en resturang som mamma sa: "Hit borde Arga kocken komma för då blir han rasande på den här belysningen". Maten smakade iallafall bra!

Monday - rain all the day

Idag har regnet hävt ner och riktigt blåsigt har det varit! Vi tog istället en buss till en shopping mall här i närheten! Spenderade några timmar där och vi fick alla med oss minst två påsar hem!

Imorgon är den en stor dag! Mamma blir 50! Så jag och Jossa ska göra vårat yttersta för att gör hennes dag så bra som möjligt!

Nu ska vi på middag!
Hörs, hej!

Bjuder på en bild från våran utsikt just nu!

Trotts allt så har vi det ganska så bra!

Trotts att jag glömde kameran, mamma glömde plattången och vi glömde våran tax free bag på bussen från flygplatsen så har vi det rätt så bra!
Blåser lite mycket idag och lite för många moln men det är ändå ganska så behagligt!

Nu har vi iallafall hittat gratis wifi för alla oss som vi tänker utnyttja lite då och då!
Så lite får ni nog höra ifrån mig. Nu ska vi sola igen!
Puss och kram

Mot flygplatsen

Sitter nu i bilen på väg mot Norrköpings flygplats! Som alltid ska man alltid glömma något viktigt! Idag var det jag som glömde min kamera! Fy tusen vad jag är besviken på mig själv....Men jag hoppas att det blir en bra resa ändå!

Ha det bra nu vart ni än i världen är!
Puss

thursday

Ibland går det sådär riktigt lång tid innan jag uppdaterar igen, men här är jag igen kära vänner!

Jag har fullt uppe med att fixa här i lägenheten, hänga med vänner, söka jobb, hänga på arbetsförmedlingen osv.
Det är mycket att stå i men det börjar ordna upp sig nu!
Hade en super bra arbetsintervju för några dagar sedan där han (chefen) berömde mig då jag hade en "så himla härlig utstrålning". Dock påpekade han att jag var lite kort (jo men den har jag inte hört förut) men jag sa att jag har ju överlevt hitills så det gör mig ingenting. Han skrattade bara. Tur det! Det ser också ut som att jag får jobbet, vi får hålla tummarna! (woho)

Imorgon åker jag (nu höll jag på att skriva far, bara för jag tänkte på alla mina norrläningar) till Spanien med mammsen och syster! Mamma fyller nämligen 50 den 5 mars så då ville hon resa iväg och koppla av med oss! Mysigt tycker jag! Hoppas bara att det är fint väder så jag kan få lite färg i mitt kritvita ansikte!

När jag kommer hem, blir det mer uppdatering ska jag se till! Mars månad är en bra månad tror jag!

reunion

I lördags klockan 13:44 stod jag på resecentrum och letade runt efter ett sött ansikte. Efter ett kort samtal senare sprang vi där emot varandra. Kramades och kramades och skrattade! Min USA kompis (som alla så fint kallar det här hemma) Jennifer från Hultsfred hade äntligen tagit sig hela vägen till Linköping. Det kändes så rätt men ändå så konstigt att se henne i Sverige bland mina hemtrakter.

Vi hade en lugn och skön lördags eftermiddag tillsammans innan vi fixade oss inför en "födelsedag-inflyttnings-hejdå-fest".
Vi båda hade lika roligt där. Men en viss trött tjej somnade lite efter 12 haha!

Hur som hade vi det jäkligt bra tillsammans! Måste göras om snarast möjligast! Puss och TACK <3

Fina Jennifer!

Alla mina vänner är inte normala!

en liten titt i lägenheten

Tänkte visa lite före och efter bilder från lägenheten. Det är som sagt mycket kvar att göra och vi har ju trotts allt bara bott här i 2 veckor. Men jag tänkte att några små själar är säkert nyfikna så en liten smygtitt får ni! Jag tog inga kort på vardagsrummet dock, det får blir en annan dag helt enkelt!

Köket är i princip klart. Det som saknas nu är ett annat köksbord + stolar (vitt och svart), gardiner, kökslampa och byta ut alla köksluckeöppnare (dom där i trä). Men en sak i taget, just nu duger detta!

I lilla rummet (gästrummet) är det mycket som ska fixas. Vi har fått dit en säng och ett skrivbord. Jag vet dock inte vad jag tycker om tapeten längre i detta rum. Lite osäker, men hoppas att vi kan göra det snyggt med fina inredningens saker istället. I värsta fall får vi väl måla över det!

Vårat rum är det fortfarande saker som saknas. När jag tog bilderna hade vi dock inga sängbord som vi har nu. Men vi ska köpa lampor till sängborden och sen funderar vi på en byrå nere i hörnet också. Men just nu funkar det bra som vi har det! Man får ta vad man har!