monday & tuesday

Ja jag vet, jag uppdaterade inte igår. Kände inte alls för det, men nu så..

Igår jobbade jag några timmar på morgonen innan båda åkt till skolan. Jag tog mig till Norwalk till T-Mobile för att fixa min mobil (stora sprickor över hela skärmen). De sa dock att de inte gjorde det där så jag fick helt enkelt ta mig till RadioShack. Där köpe jag en box med ett paket inuti för 106 dollar!! Och det täckte allt och tar endast 72 timmar. Awesome. Hur mycket kostar det egentligen att fixa en skärm i Sverige?

Åkte hem och började kolla på Gossip Girl för att göra Amanda lite stolt. Det får bli höstens serie som jag ska nörda helt enkelt nu när jag ska gå på alla Gossip Girl kvällar hemma hos Amanda framöver!

Vid halv 1 hämtade jag hem Liam och sedan hämtade vi upp Maddox. Blev lite lek här hemma, på lekplatsen och sedan var det dags för Maddox soccer.
På kvällen låg jag bara hemma i sängen och kände inte för att göra något alls!

Idag blev det några timmar jobb på morgonen innan båda åkt till skolan. Åkte hem och sov i två timmar mest för att jag ville och för att jag endast sovit 5 timmar inatt.
Hämtade hem båda och då blev det lunch och lite lek innan vi åkte till Stamford för att lämna av Maddox till Jonna. De gick till doktorn för att ta av Maddox "gips" medans jag och Liam åkte hem.

Ikväll har jag varit på min första class på college. Tycker det är lite coolt faktiskt!
Det var en himla salig blanding på människor där men det gick ju bra det med. Och faktiskt så sjöng jag solo. Känns som mitt självförtroende har växt ganska mycket här då jag nog antagligen inte hade gjort det sådär första gången i Sverige. Men jo, det gjorde jag! Fick beröm och ja, jag blev lite stolt över mig själv! Förlåt att jag skryter så mycket, men ja jag blev glad! Det kommer bli riktigt roligt där de närmsta veckorna tror jag nog.

Inga bilder kan jag bjuda på från dagarna, hoppas ni förlåter mig!
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hejsan!

Mitt namn är Cornelia och jag håller just nu på med ett projektarbete om att vara au-pair. Jag försöker "intervjua" ett antal au-pairer via mail för att göra en liten undersökning och undrar om du vill delta? Du finner min mail i kollumnen ovanför, kontakta mig via den så fort du är redo att delta!

Ha en bra dag!!

2012-10-03 @ 13:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0