Washington DC day 2

Klockan 8 hade vi ställt klockan och det gick segt för alla oss förutom våran rumskompis Sandra som var uppe redan vid 6. (Hon brukar gå upp vid 5 varje dag för att hinna gymma innan hon jobbar!! Gaah helt sjukt!)
Vid 9 gick bussen från hotellet som tog oss till antingen om man ville gå av vid Arlington Cemetery eller om man ville gå av vid Smithsonian. Jag och Jessica valde att gå av vid Smithsonian så vi kunde få lite fria händer. Amanda hängde även på och vi gick först till Air &S Space museum. Tyckte det var häftigt att se alla rymd grejer, men flygplanen kvittade lite kände jag. 
När vi kände oss klara gick vi till världens största McDonalds för att se hur de såg ut och äta lite. Har aldrig varit med om så snabb service förut och det var riktigt stort! 

Tove gjorde sedan sällskap med oss och vi tog oss till American Indian museum som inte alls var bra, enligt mig. Jag tycker mer om att ta på saker och exprimentera än att kolla på tavlor och inburade föremål. Men det är ju bara jag!

Vid 3 gick bussen hem mot Stamford och vi kom inte fram för ens 9:30. Vi tog tåget hem till Wilton och där ifrån åkte vi bil hem. 

En riktigt bra resa med bra folk!


















 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0