en upplevelse utöver det vanliga

Tänkte berätta för er vad som egentligen hände den där dagen i Augusti 2011.

Jag hade en praktik vecka i Norrköping på ett företag som heter Upplev Norrköping. Under den veckan jag jobbade där (Måndag-Lördag) handlade allting om Augusti Festen. (ett stor evenemang för hela Norrköpings folket)
Jag träffade så mycket folk och det var en helt sjukt bra vecka trots att jag jobbade från 9-21 varje dag.
På torsdagen var det dags för Rix Fm Festival. Jag blev tillfrågad om jag kunde köra olika artister vid olika tidpunkter till scenen eller till hotellet.

Mitt första uppdrag blev att hämta upp Andreas Johnson på tågstation och köra han till hotellet. Han satte sig i framsättet med mig och pratade på, frågade mig massor frågor och var bara allmänt trevlig helt enkelt. En tjej till var med (kan ha varit hans manager eller flickvän, jag har ingenaning) och även hon var jätte trevlig!

Efter en paus på en kvart var det dags att köra Jay Smith från hotellet till scenen. Han hade med sig sin gitarrist.
Jag trodde Jay skulle vara med tillbaka dragen och dryg, men även han var trevlig! Han pratade inte så mycket men var ändå trevlig!

Tillbaka ner till hotellet för att hämta Ulrik. Väl där hoppar Ulrik, hans tjejkompis (antar jag) frun till sångaren i broken door + deras dotter in i bilen. Ulrik sitter i baksätet bakom mig och hans tjejkompis bredvid mig. När vi väl kommer in på området där jag ska stanna bilen så de kan gå in backstage ser jag en hel flock med småtjejer kommer springade mot bilen. De ser att Ulrik sitter i bilen och börjar genast att banka på rutan (även på min haha?) och skrika VI ÄLSKAR DIG ULRIK!! För att inte köra på någon av de skrikande/gråtande tjejerna saktar jag ner och kör sakta fram till backstage där det står minst 8 vakter och omringar min bil. Tjejer kastar sig över bilen för att få nudda honom och de beter sig helt sjukt! Aldrig sett något liknande men kul var det! Ingen kom till skada för övrigt! HA!

Ner till hotellet för att vänta på att få köra Andreas till scenen. Istället kommer den ansvariga fram till mig och frågar om det är okej att jag kör Martin Stenmarck (EEEH?) istället. Får panik eftersom han hade egentligen tagit egen bil Norrköping med sin dotter och han behövde ej skjuts under kvällen. Men nej, ändrade planer!
Jag står parkerad så jag tänkte bara backa och sedan hämta upp dom vid entrén. Stressad, panikslagen, ivrig som jag är tänker jag inte helt klart och börjar backa. Tror ni inte att jag backar på en bil?
Går ut och kollar vad som hände och som tur är var den andra bilen lite högre än min så den träffade ingenstans och ingenting hände. (Gissa hur genomsvett jag var?)
Martin och hans dotter kliver in i bilen. Det första han säger är:
-Det blev väl inget på bilen va?
-Nej, som tur va!
-Äsh det är bara att köra. Inga konstigheter!

När vi sedan kommer in i området där Rix Fm festivalen hålls vägrar en bil att flytta på sig, så jag får snällt köra in i ett bostadsområde vända sjuttioelva gånger med Martin frågande där bak: Vill du att jag ska gå ut och guida dig? Vet ni hur mycket jag skämdes. Men som tur var va Martin helt sjukt trevlig och snäll och sa att de absolut inte var några problem. Men förstår ni hur mycket jag skäms. Det händer verkligen bara mig!

Fick köra Jay Smith + gitarristen tillbaka till hotellet och skönaste kommentaren var nog: Du ska inte med på efterfest sen då?

Kändisar är inte så farliga som man kan tro och herregud vad jag skäms för den där lilla incidenten som hände, men en sak är säker, kommer aldrig glömma detta!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åhhh lyllo dig ändå....

2012-03-12 @ 18:05:04
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0