saturday

Lördagen gick till mesta dels åt att umgås med hela släkten som var där. Bad, sol, boll lekar osv inehöll dagen.
På kvällen följde jag med Ryan + hans kusiner osv med ut på en skaldjurs resturang. Som många vet är jag allergisk mot skaldjur, men idag kände jag verkligen för att testa ifall jag fortfarande var allergisk så jag provade musslor och ostron. Och vad händer?? Ingenting!! Så mormor när jag kommer hem ska jag äntligen få äta din mussel soppa!!! Och mamma, du kan ju köpa lite ostron till mig!
Näste steg blir att prova räkor, kräftor och hummer. Men då vill jag va i närheten av sjukhuset och ha massor medecin, just in case..

När vi kom hem åkte vi förbi massor (då menar jag verkligen massor) av polisbilar, polis hundar och poliser i skyddsvästar på våran gata. Vi drar ner rutan och frågar vad som pågår, de säger då att bara åka hem!
Vi kommer hem och sätter oss vid tvn för att prata och äta glass innan några av släktingarna ska åka till deras hotell. Plötsligt ringer telefonen och det är polisen som har en förinspelad röst där de säger att det är polis aktivitet i området och att de ber alla to stay inside. Alla blir genast jätte oroliga och låser alla dörrar, fönster, drar ner persienner osv. Där sitter vi, 12 vuxna människor och är super skraja. Efter en halvtimme ringer Ryans mamma upp polisen och frågar om det är säkert nu. De säger att det är det.
Alla spekulerar om vad som kan ha hänt osv, och när de ska vinka hejdå till släktingarna kommer en granne förbi och säger att det var en 11 årig kille som hade en shot air gun och riktade mot någon och sedan sprang han där ifrån eller vad det var. Kallabalik är vad han ordnade iallafall!
Hur som så väljer amerikanare alltid det säkra före det osäkra och skickar dit hela polis patrullen. De hade till och med skickat ut polis båt. Haha amerikanare alltså! Only in america!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0