att längta hem

Den här månaden (september) har varit riktigt jobbig faktiskt. Jag har nog kanske inte riktigt varit mig själv och ja, jag vet nu vad anledningen är.
Har läst många au pair bloggar och det brukar vara hemlängtan som spökar runt den 8-9 månaden. Och ja, jag befinner mig i min 8e, alldeles strax i min 9e månad så det stämmer ju in. Jag har längtat hem till kalla ruttna Sverige. Och bara för att jag ville veta vad det är exakt jag längtar hem till skrev jag lite, och det här är vad jag kom fram till.

Det är det här jag längtar hem till:

På mina lediga dagar vill jag komma hem till min mormor och morfar och var sådär halv töntig som man kan vara ibland, sätta mig vid deras piano och spela lite medans man hör knarret i golvet i hallen där morfar går förbi och visslar medans mormor står i köket och lagar mat. 

Ibland vill jag komma hem till pappa där jag kan sitta på mitt rum vid datorn och höra hur han sitter i vardagsrummet och gapflabbar åt parlamentet. I reklam pauserna går han till köket för han blir så förbannad att det är så många pauser, för att sedan komma tillbaka till soffan med en köttbulle macka. 

Jag vill gå in i min systers rum och ta kläder när jag inte har något själv att ha på mig och sedan få skäll på kvällen att "den skulle ju faktiskt jag ha idag". Skratta åt henne när hon helt plötsligt börja hjula eller stå på händer då hon är uttråkad. Tjata på henne att det är faktiskt hennes tur att diska då jag gjort det hela veckan.

På helgerna vill jag gå upp på morgonen i lägenheten och sätta mig med täcket i soffan för att kolla på vänner och höra hur mamma kommer hem med träningskläder och världens bästa humör säga "godmorgon älsklingen, jag har köpt lite nybakat bröd".

På kvällarna vill jag fixa mig, äta tacos med vännerna, förfesta lite och sedan gå ut på krogen och dansa tills stängning. Där efter vill jag gå till Kebabbaren och ta en mellan kebabtallrik. MUMS!

Dagen efter vill jag vakna upp bredvid en super pigg pojkvän som ger mig tusen pussar och tvingar mig upp för att "vi kan inte ligga här och glo hela dagen".

Ja, jag tror nog minsann att jag längar hem lite. Inte till Sverige, men till människorna (och maten!!)! Men vet ni vad? Jag trivs här just nu! Jag har så himla fina vänner här, himla bra familj och allt känns bra nu faktiskt!
But still something is missing, and that is you guys! <3


Trackback
RSS 2.0