oväder, resturang och amanda

Som sagt hämtade jag upp Amanda i Darien. Vi hade tänkt att äta middag på en resturang i Stamford som Amanda hade kollat upp. När vi väl kom in i Stamford var i princip alla vägar igenbomade då det hade blivit översvämning under alla broar. (Det har tydligen regnat väldigt mycket idag) Efter att ha försökt hitta flera olika vägar in till centrum gav vi upp och åkte tillbaka till Darien till en resturang där. Tog också ett tag att försöka komma dit då alla vägar var även här igenbomade.
 
Till slut kom vi fram till en mysig resturang. Åt jätte god mat och hade det trevligt!
Vi bestämde oss sedan för att ta med efterrätten hem till Amanda, sätta på en film och sätta oss under filtar. Riktigt mysigt blev det. Vi kollade på 21st jump street och den var lika bra andra gången som första! 

Nu har jag precis kommit hem, och ja, det tog längre tid än vanligt. Regnet verkligen öste ner hela vägen. Gick absolut inte att se mer än 5 meter framför mig! Helt sjukt. Men körde lugnt och försiktigt så nu är jag hemma iallafall!

Imorgon blir det jobb igen. Men denna vecka blir det bara 3 jobbdagar då jag åker till Chicago på onsdag. Sandra åker lite senare så ska sätta mig helt själv på planet! Hur ska jag överleva detta? Jag som är flygrädd också..Jaja får väl hitta någon trevlig amerikan att prata med på planet istället!
Är hur taggad som helst. Ännu en delstat i USA ska prickas av, så flaggan tas med!

Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0