torsdag 19 juli

Jag mellanlandade klockan 12 svensk tid i Amsterdam. Där fick jag sedan vänta i två timmar innan planet till Sverige skulle komma. Gick fort och smidigt faktiskt. Riktigt bra/enkel flygplats och väldigt bra personal!

Vid 16 landade jag på svensk mark. Kom till en helt annan terminal än vad jag är van vid (terminal 2) där jag i panik kollade på alla mina papper om min flygresa ifall jag hade kommit till fel flygplats. Det stod inte någonstans att jag hade valt Arlanda flygplats så jag trodde jag hamnat någon annanstans. Efter att jag äntligen fått tag i min väska och var på väg ut mot utgången såg jag några skyltar där det stod klart och tydligt Arlanda Terminal 2.

När jag kom ut till välkommsthallen stod min underbara syster och pojkvän där och tog emot mig! Var så skönt att krama om båda två så jag grät en skvätt också!

På vägen hem till Linköping stannade vi till på Kolmårdens vildmarks hotell där jag visste att Ågge skulle jobba under kvällen. När jag kom dit frågade jag bartendern ifall det fanns någon som var kock där inne och hette Jonathan. Han kom ut efter en stund och sa: "Han kommer alldeles strax".
Ut kommer Ågge i full kock utsstyrsel och torkar sig precis på sin handduk och öppnar munnen och stirrar på mig. Under våran korta pratstund fick han inte fram många ord och såg inte så jätte glad ut att se mig. Han var helt chockad! Han tyckte jag var taskig som hade ljugit för honom och sånt där haha! Riktigt roligt var det iallafall!

Vid 20 kom vi hem till pappas hus och väntade in honom i 10-20 minuter. När han väl kom var han trött och lite irriterad så det första han säger till min syster (som han tror bara är hemma) är : Vafan har du låst för?
När han väl kommer in med väskor och kassar in i köket står jag där med händerna i sidorna med världens största smile. Han ställer ner sina grejer och säger:
-Vad i helvet gör du här?
Jag: HEEEJ PAPPA!!
Pappa: Amen vaa fan (med världens största suck)

Får iallafall en kram och sen börjar han skratta. Efter ett litet tag går han ut i hallen igen, pratar för sig själv, lägger till ett litet skratt och säge: Jäkla pajas!
Detta släppte han dock inte på en timme heller! Upprepade det hela tiden och förstod inte vad jag gjorde hemma.

Senare på kvällen åkte jag till Elin, Carro och Adam och överraskade dom. Elin måste ha varit roligast då hon var i chock (skrattade/grät/hyperventilerade) jätte länge. Gullis då! (Filmen finns på videoblogg)

Vid 23 kom jag tillbaka hem till pappa och då somnade jag sött brevid min söta pojkvän!

 Fina Carro <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0