au pair möte

Istället för mina två timmar på eftermiddagen blev det fyra vilket inte gjorde mig någonting. Vi lekte istället utomhus hela eftermiddagen, tills jag blev stucken av en geting. Har aldrig blivit det förut (eller mamma sa att jag blev de när jag var liten, men det gills inte eftersom jag inte kommer ihåg det) så jag fick lite halvt panik. Ont gjorde det iallafall!

Vid sex när Ryan kom hem gick jag ut för en powerwalk på en timme innan jag fort fixade mig inför att jag skulle bli upphämtad av Elin! Vi åkte tillsammans till Au Pair mötet som var på någon nyöppnad glass bar som hette Peachwave. God glass iallafall!
Som vanligt, mötet var inget givande. Alla spelar falska mot varandra så det är ju lite tråkigt. Men men, jag har mina svenska kompisar. Dom är himla bra dom ska ni veta!

Elin: Dom tycker säkert att vi är jätte tråkiga som inte ens pratar engelska med några andra.
Jag: Men dom här ovanför oss har ju suttit och pratat brasiliska hela tiden.
Alla: HAHAHAH brasiliska!
Jag: Vad heter de då?
Brasilianska!

Uppps, my bad. Men det är inte så himla lätt att veta alla skillnader!


Kommentarer
Postat av: Ci

Fast det korrekta ordet är väl portugisiska egentligen? ;) Haha

2012-07-19 @ 09:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0