för mycket tankar och stress

Det går verkligen inte en dag då jag inte tänker på att åka hem. Att lämna detta, att säga hejdå, att komma hem. Mina känslor just nu är som en bergodalbana. Har i princip varje dag haft gråten i halsen och funderat alldeles för mycket. Det här är slutet på det underbaraste/jobbigaste/bästaste/roligaste året i mitt 20 åriga liv. 

Innan jag kom hit var jag helt säker på att jag skulle veta hur min framtid skulle se ut, vad jag skulle plugga, osv. Hade önskat att jag visste helt säkert vad jag ville nu idag. Är inte säker på vad jag vill plugga eller vart och det stressar ihjäl mig. Och om jag nu ska börja plugga blir det nog inte för ens hösten 2014. Det känns jätte sent men jag vet ju inte vad jag vill plugga?? Kanske ändrar jag mig och börjar nästa höst, jag har faktiskt ingenaning... 

Just nu stressar jag över jobb, vänner, Sverige, packning, lägenhet, pengar, vara en bra dotter/syster/systerdotter/kusin/barnbarn/vän/flickvän osv. Jag har för höga krav på mig själv och just nu har det tagit stopp. Jag är alldeles för trött och jag kommer inte kunna lugna ner mig för ens jag är hemma i Sverige igen. Så förlåt till alla! Jag ska skärpa till mig. 
Trotts allt, så ska jag verkligen försöka njuta av de här sista veckorna jag har kvar i USA. Inte tänka så mycket, utan bara va. Försöka koppla bort min stress och bara intala mig själv att allt löser sig! För det gör det alltid! 



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ta det lugnt gumman, och var bara dig själv och ta det som det kommer. Det ordnar sig alltid och du kommer ta dig dit du vill oavsett vad de än nu är och när det nu än blir! Puss å kram!

2012-12-29 @ 15:30:52
URL: http://jennifermobergaupair.blogg.se
Postat av: Johanna (fd au-pair)

Ahhh, kanner igen det dar... sista tiden har ar verkligen en bergodalbana, to say the least! Mycket blandade kanslor... Glad for att komma hem till sverige, till nara och kara... samtidigt som du inte vill lamna "din" familj och vanner har. Tror absolut det ar svarare att aka hem fran sitt au-pair ar an att aka ivag som au-pair. Det ar verkligen en once in a lifetime thing. Men det ar bara normalt... Passa pa nu att njuta av tiden som ar kvar, om du tycker tiden har gatt fort hittills sa ar det ingen jamfort med vad den kommer gora nu framover... Nar du kommer till sverige kommer du sakert fa "stalla om dig" igen... kommer sakert ta ett tag att komma in i allt igen.. sa ta den tid du behover.. lycka till nu and have fun!!

2012-12-31 @ 00:13:53
URL: http://loppansworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0