Dag 21 – Ett annat ögonblick

Sommaren 2009 åkte jag och min bästa vän Elin till Spanien för att spendera 3 veckor i en familj vi inte kände och för att gå i skolan.
Vi kom fram på kvällen till staden Mataró. Alla som åkt med oss fick sin familj och åkte iväg. Jag och Elin stod kvar och hade ingenaning om vart vi skulle. Till slut kom det en medelsålder man och hämtade oss. Han kunde bara lite engelska och vi som inte är vana att prata flytande spanska fick ju lite panik. Men det gick ändå riktigt bra! När vi kom fram träffade vi våran andra rumskompis från frankrike. Vi fick även träffa resten av familjen som bestod av en mamma och en liten dotter. Jag trivdes verkligen i den familjen. Var hur gulliga och snälla som helst!
På vardagarna mellan 9-12 gick vi i skolan och resten av tiden var det ofta fri tid eller något planerat tillsammans med resten av den svenska gruppen så som åka till Barcelona eller gå till stranden för att spela vollyboll.
Det var en riktigt rolig upplevelse och jag är glad att jag fick spendera det med just Elin!

Och nu: BILDER!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0