Dag 30 – Ett sista ögonblick

Första veckan när jag började gymnasiet.
Jag hade sökt
1. Katedral
2. Folkunga
3. Ljunkan
På sommaren fick jag reda på att jag kom in på ljunkan (mitt reserv val). Jag blev så ledsen men bet ihop för att inte verka barnslig.
Vi började på en tisdag och det var samling i Aulan. Jag kände inte en enda person i min "nya" klass men jag försökte ändå. När all information om vart man skulle gå hängde jag på några andra tjejer som tydligen gick i min klass och gick mot klassrummet.
Mentorerna verkade sjukt bra och schemat var så slappt som jag vet inte vad. Dock personerna i klassen var verkligen hemska emot mig. Försökte föra en konversation men nej nej, har aldrig vart med om bitchigare tjejer förut. Så efter en dag i skolan kom jag hem grät och sa att jag aldrig mera skulle gå till skolan. Mamma som tyckte synd om mig ringde rektorn på Folkunga för att se om det fanns en plats ledigt, och som tur var just i den sekunden hade de fått reda på att någon slutat så de satte in mig i en klass. (En blandklass)
På torsdagen var min första dag på Folkunga och när jag kom in i klassrummet såg jag 3 ansikten som jag kände igen.
De här coolingarna! Dock syns inte Ida så bra men ändå.
Dom gjorde så jag kom in i klassen och fick (trots allt) en bra första gymnasievecka.
TACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0