22:45

Vilken dag...så oerhört lång, men ändå gick de så fort.
Började 9 imorse med reflektionstid med mina andra två kollegor. Gick igenom nästa veckas schema för barnen. Trotts idée torka kom vi fram till väldigt mycket bra förslag.

Under eftermiddagen var det endast 7 barn kvar på min bas. Jätte skönt med lite lugn lek som pussel och pärlor. Vid 16:30 slutade jag och 16:45 var de dags för personal möte. Mycket diskussioner om hur vi ska försöka leva upp till läroplanen. Så som en punkt 2.3 "I förskolan läggs grunden för att barnen skall förstå vad demokrati är".
Det kan va svårt för barn att förklara att "nu fick denna bok mest röster så det är den vi läser idag". Inte alla är blir så nöjda med de och ibland kan det utbryta i gråtkalas.
Vi försökte i alla fall komma fram till många exempel hur vi ska arbeta med detta och förbättra oss. 

De va kul att få känna sig som en i "teamet" och få lägga fram förslag och ge åsikter. Och fler personal möten lär de bli.

Nu är det dags att sova. Imorgon står jobb 10-16:30 på schemat och så även en hejdå middag för våran kära kollega på Scandic.

Sleep tight.


Min bästa vän och jag! <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0